Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

På Unoliving.no har vi et stort utvalg av kvalitetsmøbler og her handler du enkelt og sikkert. Unoliving er en utelukkende nettbasert varehandel, hvilken gir noen klare fordeler. Med et stort profesjonelt logistikknettverk leveres varene direkte fra produsenten og hjem til deg. Mellomledd unngås, og møblene kan derved leveres til gunstige priser og med kort leveringstid. Fordi vi ikke er avhengig av en fysisk lagringsplass er vi også i stand til å levere et kontinuerlig voksende varesortiment, som du kan studere hjemmefra. 

Følgende salgs- og leveringsforhold er gjeldende for kjøp av varer på levering til Norge. Merk at unoliving ikke leverer til Jan Mayen, Longyearbyen, Ny-Ålesund, Hopen, Sveagruva, Bjørnøya, Barentsburg og Svalbard.

Unoliving.no er eid og drevet av Unoliving A/S, CVR-nr. 34056099, Viborgvej 159A, 8210 Århus V, telefon 2396 3050 (dansk nummer +45 7242 4343).


Bestilling og betaling

Når du handler på Unoliving.no må du være 18 år eller eldre og kunne betale med et betalingskort vi aksepterer. Det er også mulig å handle via bankoverføring, med Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling. Hvis du er under 18 år kan du kjøpe varer hvis du har fått en verges aksept, eller har en annen juridisk rett til å kjøpe. Alle varer er produsert med henblikk på bruk i private hjem.

Du velger de varene du ønsker å kjøpe og legg dem i handlekurven. Innholdet i handlekurven kan endres helt frem til selve bestillingstidspunktet.

Du kan betale med:

- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- Maestro
- Bankoverføring
- Klarna Faktura
- Klarna Delbetaling
- PayPal

Hvis du betaler med kort, skjer dette gjennom en sikker og kryptert forbindelse via SSL (Secure Sockets Layer), hvilket er garantien din for en sikker online handel. Det er Nets (tidligere PBS) som behandler betalinger for Unovling. Når du er klar for å bestille trykker du på «Gå til kurven» og skriver inn navn, adresse, e-post og betalingsform. Du kan endre innholdet i kurven helt frem til du bekrefter og går til betalingssiden. Det er først når du har skrevet inn kortopplysninger at bestillingen sendes til oss. Hvis du har valgt bankoverføring eller Klarna, som betalingstype, blir ordren sendt gjennom uten at du skriver inn kortopplysninger.

Alle prisene på Unoliving.no er i norske kroner inkl. moms. Alle prisene er dagspriser og oppdateres løpende. Vi tar forbehold for utsolgte og utgåtte produkter samt prisfeil.

Kvittering for mottatt bestilling og ordrebekreftelse

Umiddelbart etter du har bestilt en vare mottar du en ordrebekreftelse på e-post, hvor vi skriver at vi har mottatt bestillingen din. Etter få dager sender Unoliving.no en «Ordreoppdatering» på e-post med forventet leveringsdato. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen kort tid etter du har sendt ordren, bør du sjekke «Søppelpost», eller «Uønsket post». Hvis du ikke finner den der heller, kontakt vennligst Kundeservice slik at vi kan verifisere e-post-adressen din.

14 dagers angrerett

Når du handler på Unoliving.no kan du uten grunn angre ditt kjøp innenfor 14 dager. Det eneste du behøver er å gi oss beskjed om at du angrer kjøpet, og deretter returnere varen til oss. Dette kan du gjøre ved å sende oss en e-post på kundeservice@unoliving.no eller ringe på 2396 3050.
Din returrett på 14 dager gjelder fra den dagen du har mottatt varen/varene. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juleaftensdag, eller nyttårsdag blir fristen forlenget til den følgende hverdag. I tilfelle flere varer er bestilt på én ordre, men levert enkeltvis, eller en vare leveres i flere partier, gjelder perioden fra du har mottatt siste vare eller parti.
Hvis du angrer kjøpet må du sende eller levere varen til oss i originalemballasjen uten unødig forsinkelse, senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om dette. Fristen er overholdt hvis du returnerer varene før de 14 dagene er utløpt.

Du må etter at du har mottatt varene håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varetype, egenskaper og funksjon. Hvis verdien på varen er forverret, dvs. at varen har vært brukt, montert, eller på annen måte ikke kan betraktes som ny, kan du risikere å miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Dette er også tilfellet hvis originalemballasje mangler eller er skadet.

Du avholder selv utgiftene for returnering av varene dine.

Ny levering - Hvis ingen er hjemme når varene blir levert 

Dersom det ikke er noen til at ta i mot varene når fraktmannen kommer og det ikke er avtalt at varene kan stilles utenfor, blir ordren sendt i retur til vårt lager. Du blir deretter kontaktet av fraktfirmaet for å avtalte et nytt leveringstidspunkt. Prisene for ny levering er: 399 NOK (Postnummer 0001-5999), 1499 NOK (6000-7999), 1999 NOK (8000-9999). 

Returnering

Unoliving.no sørger for at varen blir hentet hvis det har forekommet en produktskade, feillevering eller angrekjøp. Varen skal alltid være forsvarlig pakket i originalemballasjen. Du har selv ansvar for varen inntil vi mottar den. For å være på den sikre side, kan det være en god ide ta et bilde av varen og emballasjen innen returforsendelsen.
Varen hentes alltid på leveringsadressen du anga ved bestilling.

Hvis du angrer et kjøp og ønsker å levere varen tilbake, må du selv betale utgiftene for dette. For å gjøre frakten billigst mulig kan Unoliving.no hjelpe med å hente varen hos deg. Etterfølgende trekkes fraktkostnadene fra det beløpet du får retur. Hvis et kjøp er et tvunget angrekjøp – f.eks. for lite plass i oppgangen, ikke plass til å få varen inn gjennom døren eller lignende – blir du som kunde belastet for både levering og den etterfølgende returfrakten.
Hvis henting ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. hvis varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert, hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, blir du belastet som hvis hentingen hadde skjedd.


Hva koster returfrakt?

Pris på varen Returfrakt

Postnummer 0001-7999: 1495 NOK
Postnummer 8000-9999: 3995 NOK

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og du får tilbakebetalt det du har betalt til oss da du kjøpte det – minus ev. fraktkostnader og verditap (les mer under «Merk»). Beløpet betales tilbake til samme betalingsmiddel du betalte med da du kjøpte det. Hvis du f.eks. har betalt med kort blir det betalt tilbake til samme kort.

MERK:
Du risikerer å miste kjøpsbeløpet ditt, helt eller delvis hvis verdien på varen er forverret pga.:
1. Du faktisk har brukt varen.
2. Den er skadet da du hadde ansvar for den.
3. Du har håndtert varen på en annen måte enn nødvendig for å fastslå varetype, egenskaper og funksjon.
4. Originalemballasje mangler, eller er kraftig skadet.

 

Reklamasjon – Hvis det er noe galt med varen

Kjøpet ditt er omfattet kjøpsloven, og her under mangelreglene. Det betyr at du enten får en mangelfull vare reparert, byttet, eller til nedsatt pris, alt etter den konkrete situasjonen – innenfor 24 måneder. Hvis hverken reparasjon, ombytting, eller avslag kan hjelpe på problemet, gis pengene tilbake mot returnering av produktet. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilbruk, eller annen skadelig adferd.
Merk at alle varer er produsert med henblikk på bruk i private hjem.
Ta kontakt med oss innenfor «rimelig tid»
Du må reklamere innenfor «rimelig tid» etter du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer raskest mulig, og innenfor to måneder etter feilen er oppdaget. Alt ettersom hvordan den konkrete situasjon er, vil du motta videre instrukser.
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi rimelige fraktkostnader.
Hvis reklamasjonen er berettiget refunderer vi selvfølgelig de rimelige fraktkostnadene for å sende varen i retur til oss. I motsatt utfall må du selv stå for alle utgifter til transport. Her gjelder våre fraktkostnader til returnering etter undersøkelse, akkurat som at vi kan belaste deg et beløp for å undersøke varen.
Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene til de er mottatt hos oss. Ta ev. et bilde av varen og emballasjen før du sender det i retur.

Persondata

For å handle på Unoliving.no, må du minimum opplyse:

• Navn
• Adresse
• E-post
• Telefonnummer

Dataene blir lagret sammen med opplysninger om hvilke varer du har kjøpt i 5 år, fra utgangen av det regnskapsåret opplysningene vedrører, Jf. Bokføringsloven § 10, hvoretter opplysningene slettes.
Hvis du på tidligere tidspunkt har opprettet en bruker til webshoppen vår for å bruke selvbetjeningen, blir de personlige opplysningene dine og ordreinformasjon ikke slettet med mindre du ber oss om det.
Opplysninger blir ikke gitt videre eller solgt til tredjepart med mindre dette skjer i forbindelse med omstrukturering, eller et helt eller delvis salg av virksomheten. En slik ev. situasjon skjer i overensstemmelse med den gjeldende persondataloven.
Som kunde kan du få innsikt i hvilke dataregistreringer vi har om deg. Du kan gjøre innsigelse mot en registrering i henhold til reglene om dette i loven om behandling av personopplysninger. Henvendelse i forbindelse med dette rettes til Kundeservice.

Informasjonskapsler (Cookies)

Når du ferdes på Unoliving.no aksepterer du at vi bruker informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil vi legger på PC-en din, for å kontrollere hva som skjer under besøket ditt og for å kjenne igjen PC-en. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.

Lovvalg og konflikter

Unoliving må forholde seg til forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven. Les mer om lover og rettigheter på lovdata sine hjemmesider. I forbindelse med en konflikt vil Unoliving frivillig følge rettslige beslutninger.

Klagetilgang

Oppstår det problemer, eller tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerombudet, www.forbrukerombudet.no eller Sandakerveien 138, 0484 Oslo, tlf. 23 40 06 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du som har som konsument, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerombudets nettside www.forbrukerombudet.no/ehandel.

Handelsbetingelsene er oppdatert den 27.09.2016.