Returnering og angrerett

Hva gjør jeg hvis jeg angrer på mitt kjøp?

Når du handler hos Unoliving.no kan du uten grunn angre kjøpet innenfor 14 dager fra du har mottatt varen. Du må bare gi oss beskjed om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Skriv en e-post på kundeservice@unoliving.no, ring til oss på 2396 3050 eller utfylle denne standardangrerettsformular. 

Hvis du allerede har angret kjøpet før du har mottatt varen må du raskest mulig kontakte oss via e-post eller telefon 2396 3050, eller nekte å motta varen. Merk at du fortsatt må betale returfrakten hvis dette er tilfellet.

Den 14 dagers returretten starter den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen slutter på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juledag eller nyttårsdag forlenges fristen til den følgende hverdagen. Hvis det er flere varer på samme ordre som leveres enkeltvis, eller en vare som leveres i flere partier, gjelder perioden fra du har mottatt den siste varen eller parti.

Hvis du angerer kjøpet av en vare må du sende eller levere varen til oss i original emballasje uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om at du angrer.

Fristen er overholdt hvis du returnerer varene før de 14 dagene er utløpt.
Etter at du har mottatt varen må du håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varetype, egenskaper og funksjon.
Hvis verdien på varen er forverret, dvs. hvis varen har vært brukt, montert eller på andre måter ikke kan vurderes som ny, kan du miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Dette er også tilfellet hvis original emballasje mangler eller er skadet.

Hvis du kaster bort emballasjen etter du har pakket den ut mister du muligheten til å returnere varen. Det er derfor lurt å brette emballasjen sammen og spare den til du har bestemt deg.

Du står selv for utgiftene for returnering av varen.

 

Hvordan får jeg varen i retur til Unoliving.no?

Unoliving kan arrangere henting av varen i tilfellet av produktskade, feillevering og angrekjøp. Varen må alltid være forsvarlig pakket inn i den originale emballasjen. Du har selv ansvar for varen til vi har mottatt den. Ta eventuelt et bilde av varen og emballasjen før returforsendelsen.

Varen hentes alltid på den leveringsadressen du skrev ved bestilling.

Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når det er snakk om angrekjøp. For å gjøre frakten billigst for deg kan Unoliving.no hjelpe med henting av varen hos deg. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.

Hvis hentingen ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. pga. at varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er ok, blir du belastet som hvis avhenting hadde skjedd.

Merk at det ikke er mulig å levere varer på kontoradressen til Unoliving.no.

 

Hvem betaler returfrakten hvis jeg har angret et kjøp?

Hvis du ombestemmer deg og angrer kjøpet, betaler du selv kostnadene for returfrakten. For å gjøre frakten billigst mulig, kan Unoliving.no hjelpe deg med avhenting av varen. Dette foregår på samme andresse som varen ble avlevert på. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.

Pris på varen Returfrakt

Postnummer 0001-7999: 1495 NOK

Postnummer 8000-9999: 3995 NOK

Tilbakebetaling
Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og du får deretter tilbake det beløpet du betalte da du kjøpte – minus eventuelle fraktkostnader og verditap (les mer under «merk»). Beløpet blir alltid ført over til samme betalingsmiddel som du brukte da du kjøpte varen. Hvis du f.eks. har betalt med kort, blir beløpet tilbakebetalt til det kortet du brukte.

MERK:
Du kan risikere å miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Det skjer hvis verdien på varen er forverret fordi:
1. Du faktisk har brukt varen
2. Den er skadet imens du hadde ansvar for den
3. Du har håndtert varen på en annen måte enn nødvendig for å fastslå varetype, egenskaper og funksjon
4. Original emballasje mangler eller er kraftig skadet


Hvordan og når får jeg pengene mine i retur?

Du kan forvente å få beløpet i retur når vi har mottatt produktet på returlageret vårt og kontrollert innholdet.

 

Hvem betaler returfrakten hvis produktet er skadet eller har mangler?

Hvis du har fått et produkt levert som enten har skader eller har mangler, er det Unoliving som betaler for returfrakten. Det er viktig at du ved synlige fraktskader mottar med forbehold.
Kontakt kundeservice@unoliving.com for nærmere avtale.