• Hvis du har spørsmål angående et produkt eller en ordre:

    Kundeservice telefon: 2396 3050 (Mandag – fredag 9-16).
    Chat: Du kan dessuten chatte med våres kundeservice (Mandag-fredag 9-16)
    E-post: kundeservice@unoliving.no (vennligst skriv ordrenummer hvis du har spørsmål angående en ordre).

    Merk at Unoliving.no utelukkende selger varer online, og derfor hverken har butikk eller showroom.

     

    Hvis du er blogger eller journalist og ønsker pressemateriale:

    Telefon: 2396 3050 (Mandag – fredag 9-16).
    E-post: marketing@unoliving.com

  • Leveringsinformasjon

    Nedenfor finner du de mest vanlige spørsmål fra våre norske kunder. Salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for levering av varer i Norge. Merk at Unoliving kun leverer på fastlandet eller brofaste øyer. Det leveres heller ikke til Jan Mayen, Longyearbyen, Ny-Ålesund, Hopen, Sveagruva, Bjørnøya, Barentsburg og Svalbard.

     

    NÅR LEVERES BESTILLINGEN?

    Senest to dager etter bestilling mottar du ytterligere informasjon omkring leveringstidspunkt.

     

    HVORDAN LEVERES MIN BESTILLING?

    Leveringsmetoden varierer avhengig av produkt og hvor i landet du bor, men de fleste varene leveres av fraktfirmaet ColliCare. Ved mindre varepakker forbeholder vi oss retten til å levere til nærmeste fraktombud.

     

    HVA KOSTER DET FOR FRAKTEN?

    Frakten er gratis for ordre over 2.000 kr.om dere bor på fastlandet. For kjøp under 2.000 kr, tilkommer 349 kr i fraktkostnad.
    Vi leverer varen til nærmeste trappeoppgang, port/grind eller oppkjørsel. Oppbæring eller hjelp med oppbæring er ikke inkludert.

     

    HVOR LANG ER LEVERINGSTIDEN?

    Leveringstiden er forskjellig på forskjellige produkter. En omtrentlig leveringstid finnes til høyre for hvert enkelt produkt og vi arbeider for å få kortest mulig leveringstid. Hjemmelevering skjer normalt på hverdager mellom 08:00 – 18:00. Hvor lang leveringstiden blir, avhenger av hvor i landet du bor. Noen dager før levering blir du oppringt eller at du mottar en sms av transportfirmaet, som opplyser om et tidsintervall på 4-timer for leveringstidspunktet.

     

    TILBYR DERE OPPBÆRING ELLER MONTERING?

    Vi tilbyr dessverre ikke montering eller oppbæring. Møblene blir levert med transportfirmaet ColliCare, deretter er det opp til kunden å ta varene inn i hjemmet og gjøre den avsluttende montering. Vi hjelper selvsagt gjerne med support her på kundesenteret om du har noen spørsmål.

     

    KAN DERE TA MED GAMLE MØBLER ELLER EMBALLASJE?

    Vi driver kun med salg av møbler og kan dessverre ikke ta med gamle møbler eller emballasje.

     

     

    HVA SKJER HVIS DET IKKE ER NOEN HJEMME NÅR VARENE BLIR LEVERT?

    Dersom det ikke er noen hjemme når fraktmannen kommer, blir ordren sendt i retur til vårt lager. Du blir deretter kontaktet av fraktfirmaet for å avtalte et nytt leveringstidspunkt. Prisene for nylevering er: 399 NOK

  • HVA GJØR JEG HVIS JEG ANGRER PÅ MITT KJØP?

    Når du handler hos Unoliving.no kan du uten grunn angre kjøpet innenfor 14 dager fra du har mottatt varen. Du må bare gi oss beskjed om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Skriv en e-post på kundeservice@unoliving.no skriftlig på en mail.

    Hvis du allerede har angret kjøpet før du har mottatt varen må du raskest mulig kontakte oss via e-post hvor dere starter med ordrenummer, eller nekte å motta varen. Merk at du fortsatt må betale returfrakten hvis dette er tilfellet.

    Den 14 dagers returretten starter den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen slutter på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juledag eller nyttårsdag forlenges fristen til den følgende hverdagen. Hvis det er flere varer på samme ordre som leveres enkeltvis, eller en vare som leveres i flere partier, gjelder perioden fra du har mottatt den siste varen eller parti.

    Hvis du angerer kjøpet av en vare må du sende eller levere varen til oss i original emballasje uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om at du angrer.

    Fristen er overholdt hvis du returnerer varene før de 14 dagene er utløpt.
    Etter at du har mottatt varen må du håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varetype, egenskaper og funksjon.
    Hvis verdien på varen er forverret, dvs. hvis varen har vært brukt, montert eller på andre måter ikke kan vurderes som ny, kan du miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Dette er også tilfellet hvis original emballasje mangler eller er skadet.

    Hvis du kaster bort emballasjen etter du har pakket den ut mister du muligheten til å returnere varen. Det er derfor lurt å brette emballasjen sammen og spare den til du har bestemt deg.

    Du står selv for utgiftene for returnering av varen.

     

    HVORDAN FÅR JEG VAREN I RETUR TIL UNOLIVING.NO?

    Unoliving kan arrangere henting av varen i tilfellet av produktskade, feillevering og angrekjøp. Varen må alltid være forsvarlig pakket inn i den originale emballasjen. Du har selv ansvar for varen til vi har mottatt den. Ta eventuelt et bilde av varen og emballasjen før returforsendelsen.

    Varen hentes alltid på den leveringsadressen du skrev ved bestilling.

    Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når det er snakk om angrekjøp. For å gjøre det enklest for deg kan Unoliving.no hjelpe med henting av varen hos deg. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.

    Hvis hentingen ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. pga. at varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er ok, blir du belastet som hvis avhenting hadde skjedd.

    Merk at det ikke er mulig å levere varer på kontoradressen til Unoliving.no.

     

    HVEM BETALER RETURFRAKTEN HVIS JEG HAR ANGRET ET KJØP?

    Hvis du ombestemmer deg og angrer kjøpet, betaler du selv kostnadene for returfrakten. For å gjøre frakten billigst mulig, kan Unoliving.no hjelpe deg med avhenting av varen. Dette foregår på samme andresse som varen ble avlevert på. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.

    Pris på varen Returfrakt

    Postnummer 0001-7999: 1495 NOK

    Postnummer 8000-9999: 3995 NOK

    Tilbakebetaling
    Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og du får deretter tilbake det beløpet du betalte da du kjøpte – minus eventuelle fraktkostnader og verditap (les mer under «merk»). Beløpet blir alltid ført over til samme betalingsmiddel som du brukte da du kjøpte varen. Hvis du f.eks. har betalt med kort, blir beløpet tilbakebetalt til det kortet du brukte.

    MERK:
    Du kan risikere å miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Det skjer hvis verdien på varen er forverret fordi:
    1. Du faktisk har brukt varen
    2. Den er skadet imens du hadde ansvar for den
    3. Du har håndtert varen på en annen måte enn nødvendig for å fastslå varetype, egenskaper og funksjon
    4. Original emballasje mangler eller er kraftig skadet

     

    HVORDAN OG NÅR FÅR JEG PENGENE MINE I RETUR?

    Du kan forvente å få beløpet i retur når vi har mottatt produktet på returlageret vårt og kontrollert innholdet.

     

    HVEM BETALER RETURFRAKTEN HVIS PRODUKTET ER SKADET ELLER HAR MANGLER?

    Hvis du har fått et produkt levert som enten har skader eller har mangler, er det Unoliving som betaler for returfrakten. Det er viktig at du ved synlige fraktskader mottar med forbehold.
    Kontakt kundeservice@unoliving.no for nærmere avtale.

  • På unoliving.no kan du betale på flere forskjellige måter:

     

    1. BETALING MED KREDITTKORT

    Har du et VISA eller Mastercard kan du kjapt og enkelt betale dine varer via hjemmesiden. Det du behøver å utfylle er kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. CVC-koden er de tre siste sifrene på kortets bakside. Pengene trekkes direkte fra kontoen din, når du bekrefter ordren. Unoliving bruker VBV (Verified by Visa) som er en global sikkerhetsstandard fremstilt av VISA og Mastercard, for betaling over nett. Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering for at ingen uvedkommende skal få tilgang til dine kortopplysninger. Har du spørsmål rundt sikkerhet eller kortbetaling kontakt Unoliving sin kundeservice på telefon 23 96 30 50 eller kundeservice@unoliving.no.

     

    SLIK GJØR DU:

    • Legg produktene du ønsker i handlekurven
    • Gå til kurven og velg betalingsform
    • Klikk på «neste» og skriv inn kortinformasjonen din i vinduet
    • Gjennomfør betalingen og bestillingen
    • Du mottar bekreftelsen på e-post (sjekk ev. søppelpost)
    • Vi sender varene dine raskest mulig

     

    2. BETALING MED FAKTURA

    Med faktura får du 14 dagers betalingsfrist.

    Fakturabetaling skjer via partneren vår Klarna. Med Klarna Faktura bestiller du varer uten å bruke kortet ditt. Du mottar i stedet en faktura på e-post fra Klarna med 14 dagers betalingsfrist.

    Det kommer et tillegg på kr. 39,- hvis du bruker faktura som betalingsmåte.

     

    SLIK GJØR DU:

    • Legg produktene du ønsker i handlekurven
    • Gå til kurven og velg «Faktura» (kr. 39 kommer i tillegg)
    • Hvis du er privatperson: Skriv inn personnummeret ditt DDMMÅÅXXXXX (f.eks. 31056712345)
    • Hvis du er et firma: Skriv inn organisasjonsnummer (f.eks. 12345678900)
    • Hvis du blir godkjent av Klarna, gjennomføres ordren
    • Du mottar bekreftelsen på e-post (sjekk ev. søppelpost)
    • Vi sender varene dine raskest mulig
    • Du mottar Klarna faktura med betalingskort via e-post samme dag produktet blir sendt fra Unoliving, eller leverandøren vår (sjekk ev. søppelpost)

    *Merk: hvis du velger Faktura som betaling må faktura- og leveringsadresse være den samme.

     

    BETINGELSER FOR KLARNA FAKTURA:

    Når du velger fakturabetaling blir du bedt om å oppgi folkeregistrert adresse og personnummer. Når du skriver inn personnummeret ditt, gir du samtidig samtykke til at Unoliving A/S kan videregi dette til Klarna med henblikk på kredittvurdering.

    Du får en melding innen få sekunder om Klarna kan tilby fakturabetaling på ordren din. Du mottar fakturaen fra Klarna via e-post, samme dag som ordren blir sendt til deg. Se betalingsanvisningene på den mottatte fakturaen.

    Når du velger fakturabetaling kommer det et tillegg på kr. 39,-. Hvis betalingen uteblir kommer det en betalingsutgift på kr. 100,- og renter på 8,20 %. Ved kjøp blir det foretatt en kredittprøvning som i noen tilfeller innebærer at kredittopplysninger hentes.

    Personopplysninger håndteres etter gjeldende lovgivning. Klarna behandler personopplysningene dine med hensikt om å utføre kundeanalyser, identifisering, kredittprøvning og markedsføring. I kundehåndteringen blir personnummer og kundenummer brukt.

     

    HVIS DU IKKE BLIR GODKJENT HOS KLARNA:

    Hvis du eller firmaet ditt ikke blir godkjent til Faktura-betaling hos Klarna, betyr det ikke nødvendigvis at du ikke er kredittverdig, men at beløpet er for høyt for vanlig godkjenning. Prøv en av de andre betalingsmetodene, som kredittkort eller PayPal i stedet.

     

    3. PAYPAL

    Billedresultat for paypal logo

    ENKEL, SIKKER OG RASK BETALING MED PAYPAL.

    PayPal fungerer som en «elektronisk lommebok» med penger du kan ha stående på kontoen. Hos Unoliving.no er det enkelt å betale møblene med PayPal-kontoen din.

    Det er gratis å bruke PayPal som betalingsmetode.

     

    SLIK GJØR DU:

    • Legg produktene du ønsker i handlekurven
    • Når du klikker på knappen «Betal og bestill» blir du sendt videre til PayPal.com
    • Logg på PayPal-kontoen din med e-post og passord
    • Bekreft beløpet du ønsker å betale til Unoliving.no og velg «Pay now»
    • Nå blir du sendt tilbake til Unoliving.no. Ordren er nå registrert
  • HANDELSBETINGELSER

    På Unoliving.no har vi et stort utvalg av kvalitetsmøbler og her handler du enkelt og sikkert. Unoliving er en utelukkende nettbasert varehandel, hvilken gir noen klare fordeler. Med et stort profesjonelt logistikknettverk leveres varene direkte fra produsenten og hjem til deg. Mellomledd unngås, og møblene kan derved leveres til gunstige priser og med kort leveringstid. Fordi vi ikke er avhengig av en fysisk lagringsplass er vi også i stand til å levere et kontinuerlig voksende varesortiment, som du kan studere hjemmefra.

    Følgende salgs- og leveringsforhold er gjeldende for kjøp av varer på levering til Norge. Merk at Unoliving kun leverer på fastlandet eller brofaste øyer. Der leveres heller ikke til Jan Mayen, Longyearbyen, Ny-Ålesund, Hopen, Sveagruva, Bjørnøya, Barentsburg og Svalbard.

    Unoliving.no er eid og drevet av Unoliving A/S, CVR-nr. 34056099, Dalsagervej 25F, 8250 Egå, telefon 2396 3050 (dansk nummer +45 7242 4343).

     

    BESTILLING OG BETALING

    Når du handler på Unoliving.no må du være 18 år eller eldre og kunne betale med et betalingskort vi aksepterer. Det er også mulig å handle via bankoverføring, med Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling. Hvis du er under 18 år kan du kjøpe varer hvis du har fått en verges aksept, eller har en annen juridisk rett til å kjøpe. Alle varer er produsert med henblikk på bruk i private hjem.

    Du velger de varene du ønsker å kjøpe og legg dem i handlekurven. Innholdet i handlekurven kan endres helt frem til selve bestillingstidspunktet.

    Du kan betale med:

    - Visa
    - Visa Electron
    - Mastercard
    - Maestro
    - Bankoverføring
    - Klarna Faktura
    - Klarna Delbetaling
    - PayPal
    -Vipps
    -American Express

    -adresse, e-post og betalingsform. Du kan endre innholdet i kurven helt frem til du bekrefter og går til betalingssiden. Det er først når du har skrevet inn kortopplysninger at bestillingen sendes til oss. Hvis du har valgt bankoverføring eller Klarna, som betalingstype, blir ordren sendt gjennom uten at du skriver inn kortopplysninger.

     

     

    Hvis du betaler med kort, skjer dette gjennom en sikker og kryptert forbindelse via SSL (Secure Sockets Layer), hvilket er garantien din for en sikker online handel. Det er Nets (tidligere PBS) som behandler betalinger for Unovling. Når du er klar for å bestille trykker du på «Gå til kurven» og skriver inn navn, Alle prisene på Unoliving.no er i norske kroner inkl. moms. Alle prisene er dagspriser og oppdateres løpende. Vi tar forbehold for utsolgte og utgåtte produkter samt prisfeil.

     

    BESTILLINGSVARER

    På bestillingsvarer betales det fulle beløp ved bestillingen, og du kan innen for fire kalenderdager etter bestillingen annullere eller endre din bestilling, helt eller delvist, uten betingelser og omkostninger.

    Hvis du velger å  annullere eller endre bestillingen etter fire kalenderdager, vil vi avregne et avbestillingsgebyr på 25% av den avbestilte vares pris. Dette forekommer kun på bestillingsvarer, ettersom produktet utelukkende produseres etter bestilling. Gebyret skal dekke deler av de administrative omkostningene som vil være ved å avbryte en igangsatt produksjon.

     

    KVITTERING FOR MOTTATT BESTILLING OG ORDREBEKREFTELSE

    Umiddelbart etter du har bestilt en vare mottar du en ordrebekreftelse på e-post, hvor vi skriver at vi har mottatt bestillingen din. Etter få dager sender Unoliving.no en «Ordreoppdatering» på e-post med forventet leveringsdato. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen kort tid etter du har sendt ordren, bør du sjekke «Søppelpost», eller «Uønsket post». Hvis du ikke finner den der heller, kontakt vennligst Kundeservice slik at vi kan verifisere e-post-adressen din.

     

    14 DAGERS ANGRERETT

    Når du handler på Unoliving.no kan du uten grunn angre ditt kjøp innenfor 14 dager. Det eneste du behøver er å gi oss beskjed om at du angrer kjøpet, og deretter returnere varen til oss. Dette kan du gjøre ved å sende oss en e-post på kundeservice@unoliving.no eller ringe på 2396 3050.
    Din returrett på 14 dager gjelder fra den dagen du har mottatt varen/varene. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juleaften, eller nyttårsaften blir fristen forlenget til den følgende hverdag. I tilfelle flere varer er bestilt på én ordre, men levert enkeltvis, eller en vare leveres i flere partier, gjelder perioden fra du har mottatt siste vare eller parti.
    Hvis du angrer kjøpet må du sende eller levere varen til oss i originalemballasjen uten unødig forsinkelse, senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om dette. Fristen er overholdt hvis du returnerer varene før de 14 dagene er utløpt.

    Du må etter at du har mottatt varene håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varetype, egenskaper og funksjon. Hvis verdien på varen er forverret, dvs. at varen har vært brukt, montert, eller på annen måte ikke kan betraktes som ny, kan du risikere å miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Dette er også tilfellet hvis originalemballasje mangler eller er skadet.

    Du avholder selv utgiftene for returnering av varene dine.

     

     

    LEVERING

    Vi samarbeider og sender alle bestillinger med transportøren Collicare.

    Den forventet leveringstiden er 2-8 uker, kommer an på hvilken produkt det er.  Vær oppmerksom på at varer på samma bestilling, kan leveres med ulike datoer, da varene kan komme fra forkjellige leverandører. Om det blir en forsinkelse, blir du hurtigst mulig informert via mail med en ny leveringsdato.

    Kontrollere alltid emballasje for synlige skader når du mottar varer fra transportøren. Om det finnes synlige skader er det viktig at du melder det direkte til sjåføren ved mottakelse av leveringen.

     

    NY LEVERING - HVIS INGEN ER HJEMME NÅR VARENE BLIR LEVERT

    Dersom det ikke er noen hjemme når fraktmannen kommer, blir ordren sendt i retur til vårt lager. Du blir deretter kontaktet av fraktfirmaet for å avtalte et nytt leveringstidspunkt. Prisene for ny levering er: 399 NOK (Postnummer 0001-5999), 1499 NOK (6000-7999), 1999 NOK (8000-9999).

     

    TRANSPORTSKADER

    Skulle du mot forventning motta en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes innen for 24 timer, fra motakelse av pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.

    Send følgende information til kundeservice@unoliving.no

    - Ordre nr.
    - Hvilke deler der er skadet
    - Beskrivelse av skaden
    - Foto av emballasjen utvendig
    - Foto av emballasjen innvendig
    - Foto av selve skaden

    Mottar du en pakke med synlige skader, opfordrer vi deg til å nekte mottakelse eller motta med forbehold. Nektes mottakelse returneres pakken til oss hvor  vi opretter en sak hos transportøren.

     

    RETURNERING

    Unoliving.no sørger for at varen blir hentet hvis det har forekommet en produktskade, feillevering eller angretkjøp. Varen skal alltid være forsvarlig pakket i originalemballasjen. Du har selv ansvar for varen inntil vi mottar den. For å være på den sikre side, kan det være en god ide å ta et bilde av varen og emballasjen innen returforsendelsen.
    Varen hentes alltid på leveringsadressen du anga ved bestilling.

    Hvis du angrer et kjøp og ønsker å levere varen tilbake, må du selv betale utgiftene for dette.  Unoliving.no hjelper med å hente varen hos deg. Etterfølgende trekkes fraktkostnadene fra det beløpet du får retur. Hvis et kjøp er et tvunget angrekjøp – f.eks. for lite plass i oppgangen, ikke plass til å få varen inn gjennom døren eller lignende – blir du som kunde belastet for både levering og den etterfølgende returfrakten.
    Hvis henting ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. hvis varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert, hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, blir du belastet som hvis hentingen hadde skjedd.

     

    HVA KOSTER RETURFRAKT?

    Pris på varen Returfrakt

    Postnummer 0001-7999: 1495 NOK
    Postnummer 8000-9999: 3995 NOK

     

    TILBAKEBETALING

    Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og du får tilbakebetalt det du har betalt til oss da du handlet– minus ev. fraktkostnader og verditap (les mer under «Merk»). Beløpet betales tilbake til samme betalingsmiddel du betalte med da du kjøpte det. Hvis du f.eks. har betalt med kort blir det betalt tilbake til samme kort.

    MERK:
    Du risikerer å miste kjøpsbeløpet ditt, helt eller delvis hvis verdien på varen er forverret pga.:
    1. Du faktisk har brukt varen.
    2. Den er skadet da du hadde ansvar for den.
    3. Du har håndtert varen på en annen måte enn nødvendig for å fastslå varetype, egenskaper og funksjon.
    4. Originalemballasje mangler, eller er kraftig skadet.

     

     

    REKLAMASJON – HVIS DET ER NOE GALT MED VAREN

    Kjøpet ditt er omfattet kjøpsloven, og her under mangelreglene. Det betyr at du enten får en mangelfull vare reparert, byttet, eller til nedsatt pris, alt etter den konkrete situasjonen – innenfor 24 måneder. Hvis hverken reparasjon, ombytting, eller avslag kan hjelpe på problemet, gis pengene tilbake mot returnering av produktet. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilbruk, eller annen skadelig adferd.
    Merk at alle varer er produsert med henblikk på bruk i private hjem.
    Ta kontakt med oss innenfor «rimelig tid»
    Du må reklamere innenfor «rimelig tid» etter du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer raskest mulig, og innenfor to måneder etter feilen er oppdaget. Alt ettersom hvordan den konkrete situasjon er, vil du motta videre instrukser.
    Ved berettiget reklamasjon refunderer vi rimelige fraktkostnader.
    Hvis reklamasjonen er berettiget refunderer vi selvfølgelig de rimelige fraktkostnadene for å sende varen i retur til oss. I motsatt utfall må du selv stå for alle utgifter til transport. Her gjelder våre fraktkostnader til returnering etter undersøkelse, akkurat som at vi kan belaste deg et beløp for å undersøke varen.
    Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene til de er mottatt hos oss. Ta ev. et bilde av varen og emballasjen før du sender den i retur.

     

    PERSONDATA

    For å handle på Unoliving.no, må du minimum opplyse:

    • Navn
    • Adresse
    • E-post
    • Telefonnummer

    Dataene blir lagret sammen med opplysninger om hvilke varer du har kjøpt i 5 år, fra utgangen av det regnskapsåret opplysningene vedrører, Jf. Bokføringsloven § 10, hvoretter opplysningene slettes.
    Hvis du på tidligere tidspunkt har opprettet en bruker til webshoppen vår for å bruke selvbetjeningen, blir de personlige opplysningene dine og ordreinformasjon ikke slettet med mindre du ber oss om det.
    Opplysninger blir ikke gitt videre eller solgt til tredjepart med mindre dette skjer i forbindelse med omstrukturering, eller et helt eller delvis salg av virksomheten. En slik ev. situasjon skjer i overensstemmelse med den gjeldende persondataloven.
    Som kunde kan du få innsikt i hvilke dataregistreringer vi har om deg. Du kan gjøre innsigelse mot en registrering i henhold til reglene om dette i loven om behandling av personopplysninger. Henvendelse i forbindelse med dette rettes til Kundeservice.

     

    B2B – SPESIELT OM FORRETNINGSKUNDER

    Ingen returret på varer solgt til forretningskunder.

    Reklamasjon og mangler
    Ved levering skal kjøper straks foreta en slik undersøkelse av det solgte som ordentlig forretningsbruk krever. Hvis kjøper vil gjøre oppmerksom på en mangel, skal kjøper straks gi selger besked. Såfremt kjøper har oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen og ikke reklamerer som anført, kan kjøper ikke senere gjøre mangelen gjeldende. Selger kan fritt velge å avhjelpe mangelen eller foreta omlevering. Såfremt selger anmoder derom, skal kjøper umiddelbart etter reklamasjonen, for kjøpers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulle vare til selger i original emballasje. Selger forbeholder seg rett til kun å mottake den angivelige defekte del.

    Reklamasjoner på mangler og brudd forårsaket i forretningskontekst aksepteres ikke.
    Vi forbeholder oss rett til å annullere en handel, hvis det er opplyst feil priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Samtidlig forbeholder unoliving.no seg rett til å begrense antallet av solgte enheter til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.
    Mailen som mottakes etter at en ordre er gjennomført er dermed bare en kopi av handlekurven,og ikke Unoliving.no aksept for at transaksjonen blir fullført.

    Immaterielle rettigheter
    Enhver leveranse av produkter skjer med respekt av de pågjeldende produsentens immaterielle rettigheter og selger er uten ansvar av noen art for kjøpers handlinger i strid med disse rettigheter.

    Ansvarsbegrensning
    Et krav om erstatning til selgeren kan ikke overstige fakturaen av den solgte varen,med mindre annet er påkrevet av norsk lovs obligatorisk produktansvarsregler .Selger frasier seg ethvert ansvar for tapte data.Dette gjelder også innlevering av produkter til reparasjon.Kjøper er ansvarlig for å sikkerhetsskopiere alt eksisterende materiale på innsendte produkter.

    Eiendomsforbehold/Bevaring
    Selger forbeholder seg retten til eierskap av leverte varer til full oppkjøpspris inkludert leveransekostnader og eventuelle renter og kostnader er fullt betalt. Kjøper forplikter seg til å holde leveransen forsikret og skadefri til kjøpesummen er betalt.

     

    INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

    Ved å benytte Unoliving.no godtar  du, at vi bruker cookies. En cookie er en lille datafil, som vi legger på din computer for å kunne holde styr på, hva som skjer under ditt besøk og for å kunne gjenkjenne computeren. En cookie er ikke et program og inneholder ikke virus.

     

    LOVVALG OG KONFLIKTER

    Kjøp av varer på Unoliving.no er underlagt  norsk rett. Enhver tvist avgjøres av de ordinære norske domstoler.

     

    KLAGETILGANG

    Oppstår det problemer, eller tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerombudet, www.forbrukerombudet.no eller Sandakerveien 138, 0484 Oslo, tlf. 23 40 06 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du som har som konsument, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerombudets nettside www.forbrukerombudet.no/ehandel.

    Handelsbetingelsene er oppdatert den 04.07.2018.

Copyright © 2013-2017 Magento, Inc. All rights reserved.