Levering og service
Leveringsinformasjon
Nedenfor finner du de mest vanlige spørsmål fra våre norske kunder. Salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for levering av varer i Norge. Merk at Unoliving kun leverer på fastlandet eller brofaste øyer. Det leveres heller ikke til Jan Mayen, Longyearbyen, Ny-Ålesund, Hopen, Sveagruva, Bjørnøya, Barentsburg og Svalbard.
Forgæves levering
Hvis du ikke er på leveringsadressen på det avtalte tidspunktet, og det ikke er avtalt at varen skal stilles på leveringsadressen, vil leveringsbudet ta ordren med i retur og en ny leveringsdato vil bli avtalt med deg.
Når leveres bestillingen?
Senest to dager etter bestilling mottar du ytterligere informasjon omkring leveringstidspunkt.
Hvordan leveres min bestilling?
Leveringsmetoden varierer avhengig av produkt og hvor i landet du bor, men de fleste varene leveres av fraktfirmaet ColliCare. Ved mindre varepakker forbeholder vi oss retten til å levere til nærmeste fraktombud.
Hva koster det for frakten?
Frakten avhenger av hvilket postnummer det skal leveres til og koster enten 349, 399, 749, 1749 eller 3999 kroner. g er uavhengig av mengden du kjøper. Så snart du skriver inn ditt postnummer i kassen, så får du angitt fraktprisen til deg.
Vi leverer varen til nærmeste trappeoppgang, port/grind eller oppkjørsel. Oppbæring eller hjelp med oppbæring er ikke inkludert.
Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden er forskjellig på forskjellige produkter. En omtrentlig leveringstid finnes til høyre for hvert enkelt produkt og vi arbeider for å få kortest mulig leveringstid. Hjemmelevering skjer normalt på hverdager mellom 08:00 – 16:00. Hvor lang leveringstiden blir, avhenger av hvor i landet du bor. Noen dager før levering blir du oppringt eller at du mottar en sms av transportfirmaet, som opplyser om et tidsintervall på 8-timer for leveringstidspunktet.
Levering kan bestilles opp til 4 dager etter at du har mottatt SMS-advisering uten bekostning.
Tilbyr dere oppbæring eller montering?
Vi tilbyr dessverre ikke montering eller oppbæring. Møblene blir levert med transportfirmaet ColliCare, deretter er det opp til kunden å ta varene inn i hjemmet og gjøre den avsluttende montering. Vi hjelper selvsagt gjerne med support her på kundesenteret om du har noen spørsmål.
Kan dere ta med gamle møbler eller emballasje?
Vi driver kun med salg av møbler og kan dessverre ikke ta med gamle møbler eller emballasje.
Hva skjer hvis det ikke er noen hjemme når varene blir levert?
Dersom det ikke er noen hjemme når fraktmannen kommer, blir ordren sendt i retur til vårt lager. Du blir deretter kontaktet av fraktfirmaet for å avtalte et nytt leveringstidspunkt.