Retur og reklamasjon
Hva gjør jeg hvis jeg angrer mit kjøp??
Når du handler hos Unoliving kan du uten grunn angre kjøpet innenfor 365 dager fra du har mottatt varen. Du må bare gi oss beskjed om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Vennligst fyll ut skjemaet her .
Hvis du allerede har angret kjøpet før du har mottatt varen må du raskest mulig kontakte oss via e-post hvor dere starter med ordrenummer, eller nekte å motta varen. Merk at du fortsatt må betale returfrakten hvis dette er tilfellet.
Den 365 dagers returretten starter den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen slutter på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juledag eller nyttårsdag forlenges fristen til den følgende hverdagen. Hvis det er flere varer på samme ordre som leveres enkeltvis, eller en vare som leveres i flere partier, gjelder perioden fra du har mottatt den siste varen eller parti.
Hvis du angerer kjøpet av en vare må du sende eller levere varen til oss i original emballasje uten unødig forsinkelse og senest 365 dager etter du har gitt oss beskjed om at du angrer.
Etter at du har mottatt varen må du håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varetype, egenskaper og funksjon.
Hvis verdien på varen er forverret, dvs. hvis varen har vært brukt, montert eller på andre måter ikke kan vurderes som ny, kan du miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Dette er også tilfellet hvis original emballasje mangler eller er skadet.
Hvis du kaster bort emballasjen etter du har pakket den ut mister du muligheten til å returnere varen. Det er derfor lurt å brette emballasjen sammen og spare den til du har bestemt deg.
Du står selv for utgiftene for returnering av varen.
Hvordan får jeg varen i retur til Unoliving?
Unoliving kan arrangere henting av varen i tilfellet av produktskade, feillevering og angrekjøp. Varen må alltid være forsvarlig pakket inn i den originale emballasjen. Du har selv ansvar for varen til vi har mottatt den. Ta eventuelt et bilde av varen og emballasjen før returforsendelsen.
Varen hentes alltid på den leveringsadressen du skrev ved bestilling.
Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når det er snakk om angrekjøp. For å gjøre det enklest for deg kan Unoliving.no hjelpe med henting av varen hos deg. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.
Hvis hentingen ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. pga. at varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er ok, blir du belastet som hvis avhenting hadde skjedd.
Merk at det ikke er mulig å levere varer på kontoradressen til Unoliving.no.
Hvem betaler returfrakten hvis jeg har angret et kjøp?
Hvis du ombestemmer deg og angrer kjøpet, betaler du selv kostnadene for returfrakten. For å gjøre frakten billigst mulig, kan Unoliving hjelpe deg med avhenting av varen, Du betaler samme returfrakt som det kostet å motta varen. Det er også mulig å returnere varen til vår returterminal i Vestby, etter avtale med vår kundeservice. Afhentning foregår på samme andresse som varen ble avlevert på. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra det beløpet du får i retur.
Tilbakebetaling
Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og du får deretter tilbake det beløpet du betalte da du kjøpte – minus eventuelle fraktkostnader og verditap (les mer under «merk»). Beløpet blir alltid ført over til samme betalingsmiddel som du brukte da du kjøpte varen. Hvis du f.eks. har betalt med kort, blir beløpet tilbakebetalt til det kortet du brukte.
MERK:
Du kan risikere å miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Det skjer hvis verdien på varen er forverret fordi:
1. Du faktisk har brukt varen
2. Den er skadet imens du hadde ansvar for den
3. Du har håndtert varen på en annen måte enn nødvendig for å fastslå varetype, egenskaper og funksjon
4. Original emballasje mangler eller er kraftig skadet
Hvordan og når får jeg pengene mine i retur?
Du kan forvente å få beløpet i retur når vi har mottatt produktet på returlageret vårt og kontrollert innholdet.
Hvem betaler returfrakten hvis produktet er skadet eller har mangler?
Hvis du har fått et produkt levert som enten har skader eller har mangler, er det Unoliving som betaler for returfrakten. Bemerk dette gjelder ikke angret kjøp. Det er viktig at du ved synlige fraktskader mottar med forbehold.
Vennligst fyll ut skjemaet her for nærmere avtale.
Reklamasjon - hvis det er noe galt med varen
Kjøpet ditt er omfattet kjøpsloven, og her under mangelreglene. Det betyr at du enten får en mangelfull vare reparert, byttet, eller til nedsatt pris, alt etter den konkrete situasjonen – innenfor 24 måneder. Hvis hverken reparasjon, ombytting, eller avslag kan hjelpe på problemet, gis pengene tilbake mot returnering av produktet. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilbruk, eller annen skadelig adferd.
Merk at alle varer er produsert med henblikk på bruk i private hjem.
Ta kontakt med oss innenfor "rimelig tid". Vennligst fyll ut skjemaet her.
Du må reklamere innenfor «rimelig tid» etter du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer raskest mulig, og innenfor to måneder etter feilen er oppdaget. Alt ettersom hvordan den konkrete situasjon er, vil du motta videre instrukser.
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi rimelige fraktkostnader.
Hvis reklamasjonen er berettiget refunderer vi selvfølgelig de rimelige fraktkostnadene for å sende varen i retur til oss. I motsatt utfall må du selv stå for alle utgifter til transport. Her gjelder våre fraktkostnader til returnering etter undersøkelse, akkurat som at vi kan belaste deg et beløp for å undersøke varen.
Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene til de er mottatt hos oss. Ta ev. et bilde av varen og emballasjen før du sender den i retur.